Nordnet Blogi

Kaupankäyntisivun uusi ilme

Nordnetin verkkopalvelun kaupankäyntisivun visuaalinen ilme ja toiminnallisuudet ovat uudistuneet. Uusi kaupankäyntisivu on ollut rajatussa testikäytössä ja sen toiminnallisuuksia on parannettu käyttäjäpalautteen avulla. Uudistuneet sivut yhdistävät joitakin vanhoja toiminnallisuuksia, ja olemme pyrkineet tuomaan siihen myös uusia ominaisuuksia sivun selkeyttämiseksi.

Pörssinoteerattujen arvopaperien yleisnäkymässä on nyt myös uusi ”Käy kauppaa” -välilehti, jonka kautta pääset kätevästi suoraan kaupankäyntisivulle syöttämään osto- ja myyntitoimeksiantoja.

Kaupankäyntinäkymän uusia toiminnallisuuksia ovat muun muassa:

  • Voit valita vetovalikosta, millä salkulla haluat käydä kauppaa.
  • Näet sivun oikealta puolelta omistuksesi ja omien listojesi osakkeet.
  • Kurssikuvaaja löytyy nyt saman sivun alalaidasta.
  • Toimeksiantotyypiksi voit valita samalta sivulta joko normaalin tai Stop Loss -toimeksiannon.

New_tradigpage_blogpic

Uudistuksen myötä olemme poistaneet QuickTrade- ja Pikatoimeksiannot-näkymät.

Mitä pidät uudistuneesta kaupankäyntisivusta? Haluamme kuulla ajatuksesi. Kirjoita ajatuksesi tähän alle ja kerro meille, mikä toimii ja mikä ei.

PS. Vanha toimeksianto- ja Stop Loss -näkymä löytyvät palvelusta vielä toistaiseksi. Voit halutessasi valita vanhan näkymän käyttöön salkun Asetukset-kohdan kautta.

/Thomas Brand
Local Business Developer

Nordnet
Nordnetin työntekijät

Etkö ole vielä Nordnetin asiakas? Tule asiakkaaksi tästä.

Jos haluat tietää lisää siitä, miten Nordnet käsittelee henkilötietojasi, klikkaa tästä.

46
Jätä kommentti

avatar
uusin vanhin tykätyin
Nimetön
Nimetön
Ikävä heikennys näemmä jälleen tulossa kosketusnäytön käyttäjälle, kun osto/myynti valitaan vasta muiden tietojen täyttämisen jälkeen. On odotettavissa virhehipaisuja, veromätkyjä ja kiukkuisia asiakkaita. Onneksi tällä kertaa vanha näkymä tarjotaan asetusten kautta. Vanhalla ei voi tehdä vahingossa virhettä. Toivottavasti se pysyy optiona.
Nimetön
Nimetön
Tuo osto-myynti-nappien kanssa sekoaminen voi kyllä olla riski hiiren kanssa sekoillessakin. Vähän sormi hyppii miten sattuu ja ”oho, hups, sinne män”. Tietysti tämä on vasta alustava uhkakuva, ja aika näyttää realisoituuko se. Lisäksi ”pikkujuttuja”, kuten että sivu on niin täynnä kaikkea pikkusälää että heikommalla laitteistolla se avautuu vähän vaiheittain ja näyttää siinä välillä kaikkea hassua tyyliin ”Saldo {0} { } Käytettävissä {0} { }” Sikäli kuitenkin positiivinen uudistus, että näin alustavasti ei näytä kovin paljon huonommalta kuin edellinen versio. Yleensähän kaikki uusi näyttää tosi karsealta 🙂
Nimetön
Nimetön
Moi S81 ja hubs! Kiitos molemmille palautteesta. Vanhojen kaupankäyntisivujen yhdistäminen yhteen oli siinä mielessä haasteellista, että ymmärrän mainitsemanne osto-/myyntitilanteen sekoittumisen. Kyse on myös tottumuskysymyksestä, ja vanhoja tottumuksia on vaikea nopeasti muuttaa. Uuden kaupankäyntinäkymän rinnalla tullaan ainakin toistaiseksi pitämään myös vanha näkymä. Jos tämän osalta tapahtuu muutos, kerromme siitä. Kiitos, että annatte palautetta, josta voimme ottaa oppia seuraavaan kehityskierrokseen! Terveisin Thomas Brand Nordnet
Nimetön
Nimetön
Taas kerran turhaa näperrystä koodaripuolella. Vanha näkymä oli ihan toimiva. Keskittyisitte nyt vain laskemaan niitä hintoja Nordnet Ruotsin perässä. Minä en ole kiinnostunut maksamaan ulkoasujen muutoksista.
Nimetön
Nimetön
Hei kokenut sijoittaja! Kiitos, että uhrasit aikaasi antaaksesi palautetta. Todella ikävä kuulla, ettei näpertely kaupankäyntisivun ulkoasussa vastannut odotuksiasi. Pidämme vanhan kaupankäyntisivun saatavilla toistaiseksi, koska ainakin osa asiakkaista haluaa käyttää sitä. Jos tähän tulee muutoksia, kerromme asiasta hyvissä ajoin etukäteen. Uusi kaupankäyntisivu ei ole täydellinen, mutta se on hyvä lähtökohta verkkopalvelua uudistaessamme. Kaikki kaupankäyntisivuamme koskeva palaute on enemmän on kuin tervetullutta, koska tavoite on sitä tietysti parantaa. Hinnastopuolen osalta en valitettavasti osaa omasta puolestani asiaa tässä vaihessa tarkemmin avata. Maajohtaja Niklas Odenwall on aiemmin käsittelyt asiaa muun muassa täällä https://blogi.nordnet.fi/lapinakyvaa-pankkitoimintaa-nain-me-tienaamme-rahoillasi/02/12/2014/ Terveisin Thomas Brand Nordnet
Nimetön
Nimetön
Martin Paasi kertoo blogikommentin vastauksessa, että ei ota kantaa hinnoitteluun, sinä kerrot tämän blogikommentin vastauksissa, että et ota kantaa hinnoitteluun. Kun kyselyitä kuitenkin tulee aika lailla, niin voisiko joku ottaa kantaa ja kertoa miten hintojen tarkastelu on edennyt? Eikös jotain hintojen tarkastelua ollut kevään aikana tarkoitus tehdä?
Nimetön
Nimetön
Hei! Pyydän, että maajohtaja Niklas Odenwall ottaa tähän pyytämääsi asiaan tarkemmin kantaa ja tarjoaa oman näkökulmansa asiaan. Niklas palaa tähän teemaan. Terveisin Thomas Brand Nordnet
Nimetön
Nimetön
Hieno juttu, kiitoksia tiedosta.
Nimetön
Nimetön
Parempaan suuntaan tämä kaupankäyntisivu menossa. Tämän hetkisten hintojen näkyminen ylhäällä hyvä juttu. Pidän myös siitä, että hinnan saa kopioitua suoraan tarjoustasosta klikkaamalla hintakenttää. Lisätkää sinne vielä mahdollisuus kopioida myös määrä. Klikatessa esim. ostopuolelta 3 tasoa, systeemi kopioisi määrä kenttään sen ja yläpuolella olevien tasojen osakemäärän sekä myös klikattavan tason hinnan. Tämä nopeuttaisi merkittävästi toimeksiannon syöttöä silloin kun kiire.
Nimetön
Nimetön
Moi Juusto! Laitan tämän ajatuksen ylös, kiitos. Keskustelin aiheesta itse asiassa jo eilen kehittäjätiimin kanssa, mutta aiemmissa käyttäjätesteissä oli syntynyt mainitsemasi ominaisuuden osalta nähtävästi jotain epäselvyyttä (ja se jätettiin alustavasti ulos). Katsotaan, jos saadaan tämä myös laitettua uudelle kaupankäyntisivulle. Kiitos! Terveisin Thomas Brand Nordnet
Nimetön
Nimetön
Uudistus? Ei mitään hyötyä käyttäjälle päin vastoin, viety pois hyvät ominaisuudet? Käyttö hankaloitunut. Esim. yleisnäkymän real.aik.kurssipäivytys, osto/myynti näp. poistettu …………..
Nimetön
Nimetön
Hei! Salkun yleisnäkymän voi päivittää selaimessa joko kokomaan (F5-näppäin) tai pelkkien arvopaperien kurssit arvopaperien tietojen yläpuolella olevan vaaleanharmaan painikkeen oikean ylänurkan painikkeella. Osto- ja myyntitoimeksiantoja voi edelleen uudessa näkymässä asettaa useamman kohdan kautta niin halutessaan. Vanhan näkymän saa halutessaan näkyviin Salkku > Asetukset -kohdan kautta. Palaathan asiaan, jos voin suinkin vielä olla jollain tavoin avuksi. Terveisin Thomas Brand Nordnet
Nimetön
Nimetön
Älkää poistako Quicktrade ominaisuutta kokonaan. Tehkää siitä vaikka maksullinen ominaisuus mutta älkää kokonaan kadottako sitä. Pienellä läppärillä se on paras kun pitää pitää eri ikkunoita samaan aikaan auki, eri tuotteilla.
Nimetön
Nimetön
Moi Antti K! Pidämme toistaiseksi QuickTraden saatavilla vanhoilla kaupankäyntisivuilla, mutta tavoitteemme on päästä siitä pidemmällä aikavälillä eroon. Onko QuickTradessa jotain sellaisia toiminnallisuuksia, jotka haluaisit pikemminkin nähdä uudeslla kaupankäyntisivulla? Terveisin Thomas Brand Nordnet
Nimetön
Nimetön
On hyvä kun voi valita salkun mihin ostaa/myy.. kokonaisuudessa on onnistunut uudistus
Nimetön
Nimetön
Hei Tommi! ”Pienillä” käytännöllisillä asioilla on iso merkitys. 🙂 Kiitos palautteesta! Jos tulee muuta mieleen, heitä tähän alle, niin katsotaan, mitä voimme tehdä kaupankäyntisivun parantamiseksi. Terveisin Thomas Brand Nordnet
Nimetön
Nimetön
Älkää pakottako kännykällä selaajia Mobiilisivuille koskaan, kuten tekee esim Talous Sanomat ja Ilta Sanomat. Tietokone sivuston selaaminen on mahdollistettava aina kännykällä ja Nordnetillä se toimii loistavasti !!!
Nimetön
Nimetön
Hei! Meillä ei valitettavasti toistaiseksi ole mobiililaitteille kauniisti skaalautuvaa verkkopalvelua. Tällä hetkellä vain Shareville näyttää hyvältä mobiililaitteilla. Jos ja kun tulevaisuudessa skaalautumiseen kiinnitetään enemmän huomiota, pyrimme siihen, että käyttäjä voi itse valita siirrytäänkö kevyempään mobiiliversioon vai jatketaanko ns. tietokoneversion käyttöä. Kiitos ajatuksistasi ja ajastasi, Sami! Terveisin Thomas Brand Nordnet
Nimetön
Nimetön
Näin tietokonekäyttäjänä tuntuu siltä, että euroja on käytetty ilmanaikuiseen. Stop lossiin en ota kantaa, kun en tiedä mitä se on. Näytteen fonttikokokin saisi olla suurempi. Parempi olisi saada First North näkyville.
Nimetön
Nimetön
Hei! Pyrimme siihen, että saisimme Suomen First North -listan näkymään verkkopalvelussamme erikseen mahdollisimman pian. First North olisi kieltämättä hyvä saada erillisenä listauksena myös Helsingin pörssin osalta. Fonttikoon osalta en tässä vaiheessa uskalla luvata muutosta, mutta pientä apua saa ensialkuun painamalla Ctrl-painikkeen pohjaan ja rullailemalla hiiren keskipallosta isommaksi tai pienemmäksi (tai Ctrl-näppäin pohjaan ja +/- -painikkeita painamalla). Tämä onnistuu myös kannettavalla tietokoneella, mutta tällöin toimii parhaiten edellä mainitsemani Ctrl-näppäin pohjaan ja +/–painiketta tarpeen mukaan. Tulevaisuudessa saamme toivon mukaan käyttäjälle sellaiset asetukset, jossa fonttikoon saa itselleen sopivammaksi vakioidusti (esim. pieni, keskikoko, iso tai vielä isompi). Kiitos ajatuksistasi, Pekka! Terveisin Thomas Brand Nordnet
Nimetön
Nimetön

Uudella kaupankäynti välilähdellä tarjoustasojen päivitys on kamalan hidas. Ennen pystyi rämpyttämään refresh-nappia ja päivittyi tiedot heti, nyt refresh-napin jälkeen menee noin puolesta sekunnista sekuntiin, kun pitää odottaa hieno (turha?) fade-out fade-in graafinen efekti. Varsinkin nopeassa kaupankäynnissä ja johdannaistuotteiden kanssa osto/myynti-toimeksiannot ovat sentti- ja sekuntipeliä, pitää toimia heti ja nopeasti. Kurssitieto-välilehdellä toimii vielä niin kuin ennenkin mutta se ei auta, koska siltä sivulta taas ei voi tehdä kauppaa. Jonkinlainen bugitus on lisäksi: kun menee kaupankäynti välilehdelle ja liikuttelee hiirtä kenttien päällä ilman että edes klikkaa mitään, niin tulee punainen teksti ”Määrää ei ole annettu tai annettu määrä on virheellinen”. Tämä on… Lue lisää >>

Nimetön
Nimetön
Moi jii! Tuo mainitsemasi bugi meidän pitää tutkia, koska huomasin itse asiassa hieman samanlaisen tilanteen eilen. Ajattelin vain olleeni hölmö ja tehneeni jotain. En eilen kiinnittänyt tuohon sen tarkempaa huomiota, joten suurkiitos siitä, että palautit asian mieleeni. Refreshin osalta en uskalla luvata muutosta, mutta pointtisi on hyvä. Katsotaan, mitä voin näiden osalta tehdä. Terveisin Thomas Brand Nordnet
Nimetön
Nimetön
Hei taas jii! Keskustelin mainitsemastasi seikasta kaupankäyntisivun kehitystiimin kanssa. Kyse on heidän mukaansa tarkoituksellisesti laukaistavasta virheilmoituksesta, mutta se ei kyllä mielestäni oikein toimi tuossa kohden. Katsotaan, jos tuolle voidaan tehdä jotain. Terveisin Thomas Brand Nordnet
Nimetön
Nimetön
Eipä ainakaan Safarilla toimi kunnolla 🙁
Nimetön
Nimetön
Hei AP! Millaista ongelmaa Safari-selaimella olet havainnut? Eikö toimi ollenkaan vai näyttääkö jotenkin kummalliselta? Terveisin Thomas Brand Nordnet
Nimetön
Nimetön
Tarjoustasoja voisi olla 5 kpl ja vähintään 3 ei 1:tä! Tarjoustasot pitää olla elävät(esim. 10 s välein) ei staattiset ja päivitysnappi on näin turha! Kauppoja samoin viisi!
Nimetön
Nimetön
Hei Soini! Viimeisimmät tarjoustasot (5 kpl) saa toistaiseksi näkyviin uuden kaupankäynti-ikkunan kautta sivun oikeasta laidasta ”Näytä lisää” -painikkeen kautta kaikkien Pohjoismaiden osalta. Viimeisimmät kaupat näkyvät samaten oikeassa laidassa. Tiedot saa halutessaan päivitettyä päivityspainikkeesta. Jos tarvitset käyttöösi reaaliaikaisesti päivittyvät tarjoustasot ja/tai kaupankäyntitiedot haluamiltasi markkinoilta, suosittelen tutustumaan WinTrade- tai Infront-kaupankäyntisovelluksiin. Näistä ohjelmistoista meklarimme ja asiakaspalvelumme antaa mielellään lisätietoja. Pidämme ehdotuksesi osittain itsestään päivittyvien kurssi- ja tapahtumatietojen osalta mielessä tulevaisuudessa verkkopalvelua kehittäessämme. Terveisin Thomas Brand Nordnet
Nimetön
Nimetön
Osto ja myyntinapit on ehdottomasti erotettava ettei niitä sekoita. Käyttäjä on kuitenkin tekemässä vain jompaa kumpaa kerrallaan. Tarjoustason päivitys on hienon faden takia hidastunut järkyttävästi. Meneillään on iso wannabe päiväkauppiaiden buumi ja piensijoittajat haluavat manuaalisesti näpyttää sitä parasta hintaa ja myydä sentin korkeammalla kuin ostaa. Mitä enemmän kauppaa pystyy tekemään niin sen parempi se on teille välittäjänä. Lyhyesti: Lukitus/valinta ollaanko ostamassa vai myymässä, tarjoustason päivitys takaisin nopeaksi tai jopa automaattiseksi, tarjoustason hinnan klikkaus siistää sen osto/myynti ikkunaan. Nyt hinnan klikkaus ja kirjoitus tökkii pahasti jos nuolinappeja ei pysty käyttämään (=liian kaukana viimeisimmästä hinnasta). Laitathan palautteet eteenpäin. Kiitos.
Nimetön
Nimetön
Hei Toni! Kiitos kaupankäyntisivua koskevasta palautteestasi. Laitan kehitysehdotuksesi eteenpäin. Terveisin Thomas Brand Nordnet

Tilaa uutiskirje.

Uutiskirjeen tilaajana saat parhaat tarjoukset ja tuoreet uutiset sähköpostiisi 2–3 kertaa kuussa.

Jos haluat tietää lisää siitä, miten Nordnet käsittelee henkilötietojasi, klikkaa tästä.

Tilaa
Tilaa uutiskirje.
Uutiskirjeen tilaajana saat parhaimmat tarjoukset, tuoreimmat uutiset ja kutsut tapahtumiin sähköpostiisi 2–3 kertaa kuussa.








Jos haluat tietää lisää siitä, miten Nordnet käsittelee henkilötietojasi, klikkaa tästä.
Tilaa
Tilaa uutiskirje.

Uutiskirjeen tilaajana saat parhaimmat tarjoukset, tuoreimmat uutiset ja kutsut tapahtumiin sähköpostiisi 2–3 kertaa kuussa.
Jos haluat tietää lisää siitä, miten Nordnet käsittelee henkilötietojasi, klikkaa tästä.
Tilaa
close-link
Haluatko olla mukana testaamassa uuden palvelumme Beta-versiota? Ilmoittaudu testaajaksi tästä:
Ilmoittaudu testaajaksi

Huomioi, että antamasi sähköpostiosoitteen tulee olla sama, jonka olet rekisteröinyt nordnet.fi -palvelun kohdassa Salkku > Asetukset > Yhteystietoni.