Nordnet Blogi

Kiitos jokaiselle 200 000:lle Nordnetin valinneelle sijoittajalle

Viime aikoina olemme saavuttaneet Nordnetissä merkkipaaluja. Meillä on nyt yhteensä yli 700 000 asiakasta neljässä Pohjoismaassa – Suomessa, Ruotsissa, Tanskassa ja Norjassa. Näillä asiakkailla on yhteensä 30 miljardin euron sijoitusvarallisuus, joka jakautuu rahavaroihin, osakkeisiin, rahastoihin, ETF:iin ja muihin arvopapereihin.

Yksistään viime vuonna 100 000 säästäjää ja sijoittajaa siirtyi Nordnetiin ja asiakaskasvu oli 17 %. Vertailun vuoksi kesti kolme ja puoli vuotta kasvaa 300 000 asiakkaasta 400 000 asiakkaaseen, syyskuusta 2010 maaliskuuhun 2014. Neljän viime vuoden aikana asiakasmäärä on kasvanut 300 000:lla ja asiakasvarat ovat kaksinkertaistuneet 15 miljardista eurosta 30 miljardiin euroon.

Suomessa kovin kasvu, 25 % vuonna 2017

Suomessa asiakasmäärän kasvu on ollut viime vuosina kovinta, vaikka tuote- ja palveluvalikoima on Nordnetin maista meillä suppein. Saavutimme Suomessa viime kuussa 200 000 asiakkaan rajan. Olen hyvin ylpeä ja kiitollinen siitä, että näin moni suomalainen sijoittaja on valinnut Nordnetin.

Miksi yhä useammat valitsevat Nordnetin?

Näen työssäni päivittäin, kuinka sijoittaminen kiinnostaa tällä hetkellä yhä suurempaa joukkoa. Erityisesti nuoret ihmiset ovat aiempaa tietoisempia, mikä merkitys säästämisellä ja sijoittamisella on eri elämän vaiheissa. Kasvava asiakasryhmä ovat myös naiset, joiden sijoitusintoon ovat vaikuttaneet mm. työelämän murros ja lisääntyneet pätkätyöt.

Nordnet nähdään edelleen erilaisena toimijana muiden pankkien rinnalla. Olemme moderni vaihtoehto, joka täyttää sijoittajien asettamat vaatimukset verkossa tapahtuvalle kaupankäynnille. Teemme asiat eri lailla nostamalla keskiöön sijoittajayhteisön ja vertaistuen. Meillä voi vapaasti seurata muiden sijoittajien onnistuneita kauppoja. Tarvittaessa meiltä saa tottakai myös perinteisempää apua sijoittamisessa.

Rakennamme uutta Nordnetiä

Tavoitteenamme on olla eturintamassa digitaalisuuden hyödyntämisessä. Juuri nyt keskitymme vahvasti digitaaliseen neuvontaan, joka on elinehto pärjätäksemme kilpailussa. Vuoden alussa lanseerattu Rahastoneuvoja on vasta ensimmäinen askel siihen suuntaan. Työskentelemme kovasti saadaksemme valmiiksi uuden verkkosivuston, joka toimii parhaillaan vanhan palvelun kanssa. Kiitos lukuisista palautteista, joita siihen liittyen olette antaneet. Samaan aikaan osa Android-käyttäjistä käy jo kauppaa uudella mobiilisovelluksella. Kesän aikana käyttäjien määrää tullaan kasvattamaan ja täysin uusittu sovellus tulee tarjolle myös iOS:lle. Tänä vuonna tulee myös muita uusia palveluja, joiden tiedän olevan odotettuja sijoittajiemme keskuudessa. Odotan näitä innolla!

Kiitos, kun olet mukana!

Etkö ole vielä Nordnetin asiakas? Tule asiakkaaksi tästä.

Jos haluat tietää lisää siitä, miten Nordnet käsittelee henkilötietojasi, klikkaa tästä.

24
Jätä kommentti

avatar
uusin vanhin tykätyin
Nimetön
Nimetön
Kun asiakasmäärä kasvaa yksikköhinta laskee. Ei kissa kiitoksella elä.
Nimetön
Nimetön
Kun asiakasmäärä kasvaa, niin on entistä helpompaa saada Suomeen Nordnetille palvelu-uudistuksia. Oletuksena isompi käyttäjäjoukko, jolloin investoinnitkin kannattaa paremmin. Samalla suomalaisten asiakkaiden palaute ja kehitysideat pääsevät paremmin läpi.
Nimetön
Nimetön
Miten olisi pienten kauppojen kulujen tekeminen sellaiseksi, että suoria osakesijoituksiakin kannattaisi myös Nordnetin kautta tehdä, pienemmilläkin summilla? Tällä hetkellä Nordea peittoaa Nordnetin tässä selvästi. Samoin kuin ulkomaisten osakkeiden kaupassa (johon myös muita varteenotettavia välittäjiä). Nordnetissa muihin kuin kotimaisiin osakkeisiin sijoittaminen on karmean hintaista, Nordnetia siihen ei kannata käyttää, ellei sijoita suurilla summilla.
Nimetön
Nimetön
Annika, hinnastokysymyksiin löydät lukuisia vastauksia aiemmista blogikirjoituksistani. Pieniin kauppoihin oli juuri tarjous 0,99 euron välityspalkkiolla. Sitä hyödynnettiin jonkin verran, mutta suuri osa pienistä sijoituksista menee silti suoraan rahastoihin.
Nimetön
Nimetön
Olemme hintatietoisia ja pienet sijoitukset menee rahastoihin juuri sen takia, koska osakkeisiin ei pysty nykyisillä hintatasoilla sijoittamaan pienillä summilla. Yksittäiset kampanjat eivät muuta trendiä jos sijoitussuunnitelmaan kuuluu kuukausisäästäminen. Rahastoihin sitä pystyy tekemään järkevästi nyt, mutta suoriin osakkeisiin ei.
Nimetön
Nimetön
Toivon että saatte uudistettua myös asiakastunnistuksen ajan tasalle. Muuten olette jo hyviä!
Nimetön
Nimetön
Tapio, kiitos, tämä on yksi toivotumpia muutoksia. Se on viivästynyt verkkopalvelun osalta, mutta uudessa mobiiliappissa on sormenjälkitunnistus.
Nimetön
Nimetön
Toiveissa olisi että osakekauppojen hintaa laskettaisiin esim Nordean malliin. Ainakin itse tekisin ostoja paljon useammin.
Nimetön
Nimetön
Det finns inga svenska översättningar för användare. Började spara i aktier det här året, och det skulle vara bra att få åtminstone direktiven för beskattning/deklaration på svenska.
Nimetön
Nimetön
Catharina, Tyvärr har vi beskattning information bara på finska. Vänligen ring oss, vi hjälper dig på svenska!
Nimetön
Nimetön
Onko uuden Nordnetin myötä viimein tulossa parannusta tietoturvaan? Nythän koko salkku on vain yhden salasanan takana, mikä on täysin käsittämätöntä. Yleisimmät sähköpostitkin käyttävät kaksivaiheista varmennusta. Tietoturvan heikkous on nyt myös esteenä suuremmille sijoitussummille.
Nimetön
Nimetön
Moi Jaakko, kaksivaiheinen tunnistautuminen on viivästynyt verkkopalvelun osalta, mutta uudessa mobiiliappissa on sormenjälkitunnistus. Nyt uusi sovellus on saatavilla jo Androidille ja myöhemmin kesällä myös mm. iPhone-käyttäjille.
Nimetön
Nimetön
Miksi kaksivaiheinen tunnistautumisen kehitys on aloitettetu mobiiliappissa eikä verkkopalvelun puolelta jota varmaan kuitenkin useimmat käyttää? Raha asioiden hoitaminen puhelimella on sellainen asia johon en koske pitkällä kepilläkään ja uskoisin useimpien tietoturva asiantuntijoiden olevan samaa mieltä.
Nimetön
Nimetön
Mobiiliapp on sama kaikille maille ja siihen on tuotu mukaan sormenjälkitunnistus. Verkkopalvelussa sisäänkirjatumisessa on erilaiset tavat eri maissa, joten sen kehitys on monimutkaisempaa. Tiedän että tämä on tärkeä ja toivottu asia, joten hoputan sitä joka käänteessä.
Nimetön
Nimetön
Kissa kiitoksella elää. Minulle palvelujen kehityksellä ei ole merkitystä. Merkitystä on osakekauppojen hinnoittelulla. Milloin Nordnet aikoo tulla samalle tasolle kansainvälisten osakesijoitusvälittäjien kanssa? Itse käyn Nordnetillä kauppoja mahdollisimman vähän jos ollenkaan ja pidemmässä juoksussa on tarkoitus vaihtaa osakevälittäjää. Suomessa oleminen hävettää tällaisten nylkyrien takia. Miksi Nordnet rankaisee piensijoittajia?
Nimetön
Nimetön
Harmi että koet meidän rankaisevan piensijoittajaa. Olemme ensimmäisenä Suomessa poistaneet rahastojen merkintä- ja lunastuspalkkiot, tuoneet markkinoille kuluttomat Superrahastot sekä kuluttoman ETF-kukausisäästämisen ja tarjonneet osakkeiden säilytystä ja reaaliaikaisia kursseja ilmaiseksi. Sen lisäksi tarjoamme veloituksetta monta muutakin palvelua Sharevillestä ja koulutuksiin. Osakkeiden välityspalkkiot on pidetty tasolla, joka mahdollistaa laadukkaan palvelutarjonnan. Suomalainen arvo-osuusjärjestelmä ei ole halpa ja jokaisen kaupan selvittäminen, yhtiötapahtumat ja raportointi verottajalle maksaa. Kustannusrakenne on raskas.
Nimetön
Nimetön
Teen osakekauppoja pääasiassa ulkomailla, USA ja Kanada, Norja ja Ruotsi. USA:n pörssistä osakeostos Nordnetin kautta 15 euroa. Nylkyrihinta.
Nimetön
Nimetön
Niinpä. Oma varallisuus lähentelee jo onneksi private bankingin rajaa. Toivottavasti ylittyy pian raja pian, koska 8 euroa / USA:n kauppa on itselleni vielä ihan ok (vaikka nuukana miehenä halvempi parempi). Välillä on tullut mietittyä välittäjän vaihtoa, kun hintataso ei laske sekä kirjautuminen nettipalveluun ei ole enää turvallisuudeltaan tätä päivää… Asiakaspalveluun ja raportointiin (9A, jne.) olen ollut tyytyväinen. Näistä syistä en ole halvempaan vaihtanut…
Nimetön
Nimetön
Kuuluuko uusiin digitaalisiin palveluihin myös asiakkaiden postilaatikoiden spämmäys ”Nokia-uutisilla”? Jos ja kun nuo ovat Nokian markkinointimateriaalia (Nordnetilla ei liene mitään omaa syytä markkinoida erikseen juuri Nokiaa?), sen olisi syytä näkyä posteissa. Jos poistun postituslistalta ko. viestin linkistä, tarkoittaako se Nokian mainostuslistaa vai yleensä Nordnetin postituslistaa? Osaan lukea tarpeelliset Nokia-uutiset muista lähteistä, en todellakaan tarvitse niitä sähköpostiini. (Tosin aika lähellä on myös poistuminen kaikilta Nordnetin spämmilistoilta…)
Nimetön
Nimetön
Nokia-uutisten lisäksi meiltä on lähtenyt lähiaikoina uutisviestejä myös mm. Outokummun, Koneen ja Remedyn omistajille. Uudessa verkkopalvelussa näkyy jo asiakkaille räätälöityä uutisvirtaa ja näillä viesteillä on pyritty myös samaan: tarjotaan erilaisille sijoittajille erilaisia uutisia ja sisältöjä. Postituslistalta poistuminen tarkoittaa, että myös muu markkinointiviestintä, kuten aamukirje, tapahtumat ja palvelu-uudistukset, loppuu kokonaan. Kerroin palautteesi markkinointitiimille.
Nimetön
Nimetön
Uutiskirjeet on ihan hyvä idea – joku muu varmastikin pitää ajatuksesta saada uutiset sähköpostiinsa. Sen pitäisi kuitenkin olla erikseen (yrityskohtaisesti) tilattavissa oleva palvelu, eikä pakkosyöttöä.
Nimetön
Nimetön
Kirjoitit yllä, että tuote-ja palveluvalikoima on Nordnetin maista suppein. Mitä muut Nordnet maat tarjoavat ja onko teillä ajatuksena lanseerata samat tuotteet myös Nordnet Suomeen?
Nimetön
Nimetön
Moi Tomi! Muista maista löytyy kulutusluottoja, asuntolainaa ja erilaisia tilimuotoja eläkesijoittamiseen ja muuhun pitkäjänteiseen sijoittamiseen kuten esimerkiksi sijoitussäästötilit (ISK-/ASK-tilit). Lisäksi Ruotsissa on jo mahdollisuus nähdä Nordnetin palvelun kautta omistukset muissa pankeissa ja sijoittaa Robosäästöpalvelun kautta. Seuraavan kahden vuoden aikana laajennamme palvelutarjontaa Ruotsin ulkopuolella, ja verotuksen niin salliessa olemme tietenkin mukana mahdollisen sijoitusssäästötilin tarjoamisessa Suomessa.
Nimetön
Nimetön
Mulla on rahaa Nordnetissä niin paljon, että ihan pelottaa. Tietoturva on todella heikko, kun vain yksi salasana. Ne rahat voi varastaa myös muulla tavallakin kuin tilisiirrolla (joka on jo tehty turvalliseksi). Odotan tällä hetkellä Handelsbankenin uutta IT-järjestelmää ja vastausta digitalisaatioon. Jos se on hyvä, niin siirrän suurimman osan rahoistani sinne pois Nordnetistä. Jos Handelsbankenin vastaus ei ole riittävän hyvä niin sitten menen Nordeaan. Ne ovat kalliimpia, mutta olen jo valmis maksamaan turvallisuudesta!

Tilaa uutiskirje.

Uutiskirjeen tilaajana saat parhaat tarjoukset ja tuoreet uutiset sähköpostiisi 2–3 kertaa kuussa.

Jos haluat tietää lisää siitä, miten Nordnet käsittelee henkilötietojasi, klikkaa tästä.

Tilaa
Tilaa uutiskirje.
Uutiskirjeen tilaajana saat parhaimmat tarjoukset, tuoreimmat uutiset ja kutsut tapahtumiin sähköpostiisi 2–3 kertaa kuussa.








Jos haluat tietää lisää siitä, miten Nordnet käsittelee henkilötietojasi, klikkaa tästä.
Tilaa
Tilaa uutiskirje.

Uutiskirjeen tilaajana saat parhaimmat tarjoukset, tuoreimmat uutiset ja kutsut tapahtumiin sähköpostiisi 2–3 kertaa kuussa.
Jos haluat tietää lisää siitä, miten Nordnet käsittelee henkilötietojasi, klikkaa tästä.
Tilaa
close-link
Haluatko olla mukana testaamassa uuden palvelumme Beta-versiota? Ilmoittaudu testaajaksi tästä:
Ilmoittaudu testaajaksi

Huomioi, että antamasi sähköpostiosoitteen tulee olla sama, jonka olet rekisteröinyt nordnet.fi -palvelun kohdassa Salkku > Asetukset > Yhteystietoni.