Nordnet Blogi

Next Nordnet – rakennamme uutta Nordnetiä

Nordnet on valittu Suomen laadukkaimmaksi arvopaperivälittäjäksi ja osakesäästäjien suosikiksi. Tähtäämme kuitenkin vielä korkeammalle. Haluamme tarjota asiakkaillemme parhaan asiakaskokemuksen sijoittamisen ja säästämisen saralla, ei pelkästään Suomessa, vaan koko toimialalla. Onnistuaksemme tarvitsemme palautetta sinulta.

Next Nordnet

Olemme kehittäneet jo jonkin aikaa uutta verkkopalvelua ja mobiilisovellusta. Pian pääset testaamaan uutta Nordnetiä, kun julkistamme täysin uudistetun palvelumme BETA-version.

Lokakuun aikana saat mahdollisuuden kirjautua sisään BETA-versioon, jossa on tarjolla hieman karsitummin toiminnallisuuksia, kuin mihin olet tottunut Nordnet.fi-verkkopalvelussa. Tämä johtuu siitä, että uusi palvelu on suunniteltu toimimaan kaikissa laitteissa, myös älypuhelimien pienillä näytöillä.

Tältä Next Nordnet näyttää tällä hetkellä (klikkaa kuvaa, niin näet sen suurempana. Kieli tulee luonnollisesti olemaan suomalaisille asiakkaille suomi):

Seuraavien viikkojen, kuukausien ja vuosien aikana julkaisemme yhä enemmän täysin uudistettuja osioita palvelussamme. Tämän muutoksen aikana sinun palautteesi on meille tärkeää. Mikä on hyvää ja mikä vaatii vielä kehitystä? Yhdessä rakennamme parhaan käyttäjäkokemuksen sijoittajille ja säästäjille.

Syksyn aikana voit seurata täällä Nordnet Blogissa Next Nordnet -kehitystiimin työtä heidän rakentaessaan uutta verkkopalvelua. Next Nordnet -tiimi jakaa uusimmat uutiset, oivallukset ja vastauksia antamaasi palautteeseen ja toiveisiin.

Tule mukaan BETA-testaajaksi luomaan kanssamme tulevaisuuden sijoituspalveluita – ilmoittautuminen avataan pian, joten tilaa Nordnetin uutiskirje ja pysy kuulolla!

Etkö ole vielä Nordnetin asiakas? Tule asiakkaaksi tästä.

Jos haluat tietää lisää siitä, miten Nordnet käsittelee henkilötietojasi, klikkaa tästä.

108
Jätä kommentti

avatar
uusin vanhin tykätyin
Nimetön
Nimetön
Hei Hieno / informatiivinen ulkonäkö on toissijainen piensijoittajalle, jolle tärkein on pienistä kaupoista maksettavat kulut.
Nimetön
Nimetön
Ei vaan turvallisuus.
Nimetön
Nimetön
Moi Pekka ja Jukka! Tutkimusten mukaan kaikkein tärkein ominaisuus on kaupankäyntijärjestelmän luotettavuus, eli että palvelussa pystyy tekemään 24/7 sitä mitä haluaa. Tärkeiden ominaisuuksien listalla ovat korkealla myös teidän mainitsemat asiat.
Nimetön
Nimetön
Rahan siirroissa päivitys joka päivä klo 23-07 joten tässä asiassa palvelu ei toimi lähellekkään 24/7
Nimetön
Nimetön
Noh, käytän sitten Nordnettiä, kun Nordea ei toimi. =)
Nimetön
Nimetön
Turvallisuuteen liittyen toivoisin, että Nordnettiinkin tulisi pakolliseksi monivaiheinen tunnistautuminen (multi-factor authentication). Tämähän on ollut kotimaisten verkkopankkien kertakäyttösalasanoissa läsnä alusta asti. Monilla on myös sähköpostin ja sosiaalisen median tilitkin suojattu esimerkiksi koodigeneraattorilla tai matkapuhelinnumeroon lähetettävällä tunnistuskoodilla. Tuntuu hassulta, että palvelua, jonka takana monella yksityishenkilöllä on suurin osa likvidistä omaisuudesta ei toistaiseksi pystytä suojaamaan yhtä luotettavasti kuin Facebookia.
Nimetön
Nimetön

Hei! Hienoa, että kehitätte palvelua, sillä se on todella tarpeen. Aion seurata ja osallistua antamalla palautetta edistymisestä ja omia näkemyksiä kehitystarpeista. Tässä voisin jo mainita yhden seikan, joka vaatii selkeästi parantamista: jenkkimarkkinoiden kanssa teillä on käynyt useasti niin, että kun siellä oleva yritys muuttaa nimeään, splittaa, käänteissplittaa, yms. niin yrityksen kurssia ei voi tarkastella graafeista kuin tuohon hetkeen. Siis historialliset arvot häviävät bittiavaruuteen. Ainakin itselle on käynyt niin muutaman pienemmän yrityksen kanssa. Ehkä tämä on vain asiasta vastuussa olevan henkilön laiskuudesta kiinni tai jotain eli jatkossa toivoisin, ettei kyseisten yritysten kursseja tarvitsisi katsoa Yahoosta tai muualta, niin tekisitte tuon kunnolla.… Lue lisää >>

Nimetön
Nimetön
Jarkko, kun osallistut aikanaan testaamiseen, niin huomaat että myös graafit ovat uudistuneet. Tarkista silloin miten graafi esitetään jollekin mainitsemistasi pienyhtiöistä. Johdannaiset esitetään myös uudella tapaa.
Nimetön
Nimetön
Jarkko, jos et ole vielä ilmoittautunut testaajaksi, niin voit tehdä sen täällä: https://blogi.nordnet.fi/tule-mukaamme-testaamaan-uutta-nordnetia/26/09/2017/
Nimetön
Nimetön
Äkkiseltään tuntuu että tuossa harmaataustaisessa pääosassa kontrastia tekstin ja taustan välillä on liian vähän. Ehkä teksti voisi olla enemmänkin mustaa eikä harmaata?
Nimetön
Nimetön
Pahoittelet Juho hieman epäselvästä kuvakaappauksesta blogikirjoituksen yhteydessä. Tarkistin saman kuvan suoraan uudesta palvelusta ja siinä teksti erottuu paljon selkämmin. Tausta on vaaleampi ja teksti tumman harmaata ja mustaa.
Nimetön
Nimetön
Siis suomennettuna tuo tarkottaa että vielä pahempi sotku tulossa kuin nordean osingon kanssa sekoilu pari viikkoa sitten.
Nimetön
Nimetön
No toivottavasti esko ei näin käy! Vuoden alusta voimaan tulevan MiFID II:n myötä monta muutakin asiaa muuttuu. Teemme muutoksista asiakkaille niin sujuvia kuin mahdollista.
Nimetön
Nimetön
Tuleehan pääsy Nordnetiin turvalliseksi eli jonkin sortin kunnon tunnistuksen taakse? Käyttäjätunnus + kiinteä salasana on aivan liian heppoinen suojausratkaisu nykymaailmassa.
Nimetön
Nimetön
Nykysyteemissä voi vaihtaa sekä käyttäjätunnustansa että salasanaansa niin useasti kuin haluaa ihan omin voimin eli ei ne niin kauhean kiinteitä ole. Eiku aktiivisesti vaihteleen mielialan mukaan – aamuin, illoin!
Nimetön
Nimetön
Ja kun joku onnistuu ujuttamaan koneellesi keylogger haitakkeen, niin siinähän vaihdat salasanaasi vaikka joka sekunti.
Nimetön
Nimetön
Tuo on ihan totta, mutta jossain se vastuuraja kulkee eli tuskin minä tai Nordnet ollaan vastuullisia kunkin tietimen hygieniasta (rootkiteistä, keyloggereista jne.) , sillä vastuu oikeasti on vain käyttäjällä, minun tapauksessani juuri minulla. Pankkienkin tilejä on muokattu, vaikka on ollut Nordnettiä tiukemmat vermeet, sinne on tarvittu vain ”huolimaton, houkuteltavissa oleva tai osaamaton käyttäjä”. Vastuu on käyttäjällä ei palvelun tarjoajalla, sille riittää turvallisen yhteyden tarjoaminen ja perusteet ensimmäiselle turvalliselle yhteydelle (tietenkin myös poikkeusoloissa). Nykysysteemi on hyvä, vaikka se saattaa kiusatakin joitain … omassa automaattikäytössä tämä on verraton.
Nimetön
Nimetön
Kannattaa tutustua miten phishing email toimii. Ei ole väliä kuinka monimutkainen tai usein vaihdat salasanaasi kun syötät sen itse hakkereille. Näin iCloud jne hakkeroinnit ovat tapahtuneet. 2FA ei tuota 100% estä mutta on hyvä alku.
Nimetön
Nimetön
Moi jaska! Aluksi uuteen verkkopalveluun kirjaudutaan samaan tapaan kuin vanhaan. Sisäänkirjautuminen muuttuu vasta myöhemmin.
Nimetön
Nimetön
Ehdottomasti 2FA vaihtoehto sitä haluaville (mieluiten U2F muotoisena). https://en.m.wikipedia.org/wiki/Universal_2nd_Factor
Nimetön
Nimetön
Toivottavasti tunnistautuminen ei tule vaikeammaksi. Nykyinen käytäntö on riittävä.
Nimetön
Nimetön
Tunnistautumisen turvallisuus tärkeintä kuten jo edelläkin todettiin.
Nimetön
Nimetön
Viilattu UI ja responsiivisuus on ihan kivaa plussaa, mutta oikeasti käyttäjiä kiinnostaisi turvallisempi tunnistautuminen (2FA) ja alemmat välityskulut.
Nimetön
Nimetön
Meinaatteko vihdoin ottaa käyttöön kaksivaiheisen sisäänkirjautumisen?
Nimetön
Nimetön
Moi Aleksi! Tämä on tulossa, mutta ei ole mukana pian lanseerattavassa versiossa ensivaiheessa.
Nimetön
Nimetön
Toivoisin myös turvallisempaa kirjautumista ja vahvempaa tunnistautumista pankkitunnuksilla. Se on paljon tärkeämpää kuin uusittu ulkonäkö.
Nimetön
Nimetön
Kaksivaiheinen tunnistautuminen on nykyaikaisten verkkopalveluiden (varsinkin pankkipalveluiden) turvallisuuden yksi kivijaloista. Ohessa on linkki Viestintäviraston suositukseen: https://www.viestintavirasto.fi/kyberturvallisuus/tietoturvanyt/2017/08/ttn201708301327.html
Nimetön
Nimetön
When will you have your services in English??
Nimetön
Nimetön
Hi Avi! Good news, at the moment the plan is to have it in English as well 🙂
Nimetön
Nimetön
Hienoa kuulla että uudistatte! Odotan innolla ja kokeilen betaa kun siihen tulee mahdollisuus. 2 Factor authenticationille ääni myös täältä.
Nimetön
Nimetön

Tilaa uutiskirje.

Uutiskirjeen tilaajana saat parhaat tarjoukset ja tuoreet uutiset sähköpostiisi 2–3 kertaa kuussa.

Jos haluat tietää lisää siitä, miten Nordnet käsittelee henkilötietojasi, klikkaa tästä.

Tilaa
Tilaa uutiskirje.
Uutiskirjeen tilaajana saat parhaimmat tarjoukset, tuoreimmat uutiset ja kutsut tapahtumiin sähköpostiisi 2–3 kertaa kuussa.








Jos haluat tietää lisää siitä, miten Nordnet käsittelee henkilötietojasi, klikkaa tästä.
Tilaa
Tilaa uutiskirje.

Uutiskirjeen tilaajana saat parhaimmat tarjoukset, tuoreimmat uutiset ja kutsut tapahtumiin sähköpostiisi 2–3 kertaa kuussa.
Jos haluat tietää lisää siitä, miten Nordnet käsittelee henkilötietojasi, klikkaa tästä.
Tilaa
close-link
Haluatko olla mukana testaamassa uuden palvelumme Beta-versiota? Ilmoittaudu testaajaksi tästä:
Ilmoittaudu testaajaksi

Huomioi, että antamasi sähköpostiosoitteen tulee olla sama, jonka olet rekisteröinyt nordnet.fi -palvelun kohdassa Salkku > Asetukset > Yhteystietoni.