Nordnet Blogi

Nordnetin tuotepäällikön näkemyksiä tulevasta

Tämä on käännös Ruotsin Nordnet Blogissa julkaistusta artikkelista.

Hei!

Olen Rasmus Järborg, Nordnetin uusi tuotepäällikkö. Vastaan mm. Nordnetin verkkopalvelun ja mobiilisovelluksen kehittämisestä. Olen työskennellyt aiemmin SEB:ssä, missä vastasin pankin digitaalisista kanavista, eli mm. verkkopalvelun ja mobiilisovelluksen kehittämisestä. Kuluttajana olen itse niitä tyyppejä, jotka tykkäävät testata kaikkea uutta: puhelimeni on täynnä uusia sovelluksia, joita testailen ammatillisesta mielenkiinnosta tai vain omaksi ilokseni.

Tuotteemme tänään ja tulevaisuudessa

Nordnet on täydessä vauhdissa uusien tuotteiden ja palveluiden kehittämisessä. Näkemykseni on, että kaikki kehitys täytyy tehdä lähellä asiakasta, kuunnella palautetta ja julkistaa uusia tuoteversioita mahdollisimman tiheään tahtiin. Näin saamme palautetta asiakkailta reaaliaikaisesti ja voimme hyödyntää sitä parhaalla mahdollisella tavalla.

Kuten ehkä jo tiedätkin, Nordnetillä on kirjoitushetkellä kaksi eri verkkopalvelua käytössä:

  1. Vanha verkkopalvelumme, jota kutsumme nimellä NOW. Tästä palvelusta löydät edelleen suurimman osan Nordnetin toiminnallisuuksista.
  2. Uusi verkkopalvelumme, jota kutsumme nimellä NEXT. NEXTin betaversio julkaistiin kesällä 2017. Kehitämme jatkuvasti NEXTiä, mutta sen ominaisuudet ovat vielä toistaiseksi rajalliset verrattuna vanhaan verkkopalveluumme.

Koko Nordnetin tuotekehitystiimi on yksimielinen siitä, että meidän tulee pyrkiä rakentamaan NEXT-verkkopalvelu valmiiksi mahdollisimman nopeasti, jotta asiakkaidemme ei tarvitse hyppiä vanhan ja uuden verkkopalvelun välillä.  Ymmärrämme, että tämä ei ole ideaali tilanne.

Uutisia tuotekehityksestä

Tämän blogin kautta aion jatkossa kertoa, minkä parissa työskentelemme ja mitä uusia toiminnallisuuksia Nordnetiin on seuraavaksi kehitteillä. Viimeisimpiä uusia ominaisuuksia Next Nordnetissä ovat mm. nostot ja salkkuraporttisivu. Pyydämme ymmärrystä sille, että uusien ominaisuuksien julkistus tapahtuu varsin epäsäännöllisin väliajoin – tämä johtuu siitä, että työskentelemme kolmessa eri tiimissä niin kovalla tempolla kuin vain pystymme!

Tuote, josta olemme erityisen ylpeitä, on Nordnetin uusi mobiilisovellus. Sovellus on ollut kesästä lähtien saatavilla sekä Androidille että iOSille. Mobiilisovelluksen kehittämisessä olemme päässeet tavoittelemaamme nopeaan kehitystahtiin, jossa uusia julkaisuja – pieniä ja suurempia – tulee joka toinen tai kolmas viikko. Jos et ole vielä huomannut, niin sovelluksessa on ”Anna palautetta”-linkki sovelluksen oikeassa alareunassa näkyvän Profiili-linkin takana. Olemme saaneet tätä kautta jo yli 2 000 kehitysehdotusta asiakkailtamme, ja se on mahtavaa! Emme ehdi vastaamaan kaikkiin palautteisiin, mutta luemme niistä joka ikisen.

Asiakkaiden useimmin pyytämiä ominaisuuksia ovat mm. tapahtumat ja laskelmat -näkymä, reaaliaikainen hintadata, toimeksiantoehtojen asettaminen ja mahdollisuus käyttää sovellusta englanniksi. Kehitämme parhaillaan näitä kaikkia ominaisuuksia, joista tapahtumat ja laskelmat -näkymä onkin saatu juuri toteutettua. Löydät sen klikkaamalla oletusnäkymässä salkkuasi ja sitten kohtaa Tapahtumat ja laskelmat. Entä oletko jo kokeillut laittaa päälle ilmoitukset toteutuneista toimeksiannoista, tilisiirroista ja osingoista? Voit aktivoida ne sovelluksen alamenusta, kohdasta Profiili -> Ilmoitukset. Käy myös antamassa arviosi sovelluksestamme App Storessa tai Google Play -palvelussa!

Mistä sinä haluaisit kuulla Rasmukselta? Jätä kommenttisi alle!

Katso kaikki Rasmuksen kirjoitukset tästä. Rasmusta voi seurata myös Twitterissä: @Rjarborg

/Rasmus Järborg, Nordnetin tuotepäällikkö

Etkö ole vielä Nordnetin asiakas? Tule asiakkaaksi tästä.

Jos haluat tietää lisää siitä, miten Nordnet käsittelee henkilötietojasi, klikkaa tästä.

6
Jätä kommentti

avatar
uusin vanhin tykätyin
Vesa Juvonen
Vieras
Vesa Juvonen

Milloin sovelluksessa (Android) arvopaperin tietoihin saatte myös lyhenteen (”tickerin”) näkyviin omissa omistuksessa?

Mikko Mallikas
Vieras
Mikko Mallikas

Itseäni ihmetyttänyt, myös vanhassa, noin olennaisen osan puutos.

Ari Voutilainen
Vieras
Ari Voutilainen

Milloin aiotte lisätä vaihtuvat salasanat PC (Windows) sovellukseenne. Nyt se on käytännössä käyttökelvoton vaihtuvien salasanojen puutteen takia. Saisitte hävetä!!

jjjjjjjjj
Vieras
jjjjjjjjj

Vaihtuvat avainlukulistat ovat vanhanaikaisia. Tuskin Nordnet on luomassa mitään niin kaikille osapuolille hankalaa. 2FA tuki tulee varmaan joskus. Se on hyvintoteutettuna selkeä lisäturva, joka olisi hyvä nähdä viimein tuotannossa. Huonojakin toteutuksia näkee valitettavan usein. Saa nähdä miten Nordnet haasteesta selviää.

Luomalla vahva salalause ja huolehtimalla omasta salalauseestaan ja sen käyttöympäristössä asianmukaisesti on murtautuminen Nordnet-tilille jo ihan nykyisellään äärimmäisen vaikeaa ja epätodennäköistä. Sivuston turvallisuus ja sen myötä ns. käyttökelvottomuus ja -kelvollisuus on hyvin pitkälti käyttäjästä itsestä kiinni.

repe
Vieras
repe

Nordnet tileille murtautautuminen nykyisellä salasanajärjestelmällä on vain ajan kysymys. Sen takia ydinvoimaloitten ja muut tärkeät järjestelmät toimivat omassa suljetussa verkossa koska avoimessa verkossa taitava hakkeri pääsee sisään vaikka käyttäjät olisivat kuinka huolellisia. Ei kai kaikki kotimaiset pankit huvikseen ole päätynyt vaihtuviin salasanoihin vaan takana on se että ne suhtautuvat turvallisuuteen vakavammin kuin nordnet,

Jaska
Vieras
Jaska

Saako Nordnet tulevaisuudessa hinnastonsa järkevälle tasolle?

Tilaa uutiskirje

Uutiskirjeen tilaajana saat parhaat tarjoukset ja tuoreet uutiset sähköpostiisi 2–3 kertaa kuussa. Jos haluat tietää lisää siitä, miten Nordnet käsittelee henkilötietojasi, klikkaa tästä.
Tilaa

Tilaa
Tilaa uutiskirje
Uutiskirjeen tilaajana saat parhaimmat tarjoukset, tuoreimmat uutiset ja kutsut tapahtumiin sähköpostiisi 2–3 kertaa kuussa.

Jos haluat tietää lisää siitä, miten Nordnet käsittelee henkilötietojasi,
klikkaa tästä.
Tilaa
Tilaa uutiskirje
Uutiskirjeen tilaajana saat parhaat tarjoukset ja tuoreet uutiset sähköpostiisi 2–3 kertaa kuussa.
Jos haluat tietää lisää siitä, miten Nordnet käsittelee henkilötietojasi,
klikkaa tästä.
Tilaa
close-link