Tämä on käännös Ruotsin Nordnet Blogissa julkaistusta artikkelista.
Viimeksi kirjoitin Nordnetin tuotetiimin pitkän aikavälin tavoitteista ja siitä, miten teemme tällä hetkellä työtä uuden verkkopalvelumme ja mobiilisovelluksemme kehittämisessä. Tällä kertaa kerron, mitä olemme tuon artikkelin kirjoittamisen jälkeen tehneet ja mitä on pian luvassa.
Uudet luottosivut verkkopalvelussa
Olemme julkistaneet uuden Luotot ja lainat -sivun verkkopalvelussamme. Jos käytössäsi on luottoa, löydät sivuilta tiedot mm. käytössäsi olevasta luoton määrästä sekä nykyisestä että aiemmin luottoosi sovelletusta korkotasosta. Sivulta voit myös tarkistaa, miten hyvin salkkusi täyttää esimerkiksi Superluoton Kulta-tason (0,99 %) kriteerit.
Nyt kun uudessa verkkopalvelussamme alkaa olla jo monia sivuja ja ominaisuuksia, selkeän menutoiminnallisuuden tarve kasvaa. Kirjoitushetkellä esimerkiksi yllä kuvatulle luottosivulle pääsee vain klikkaamalla kolmea pistettä, jotka näet palvelun yleisnäkymässä, salkkusi saldon vieressä. Tämä ei tietenkään ole hyvä ratkaisu, joten rakennamme parhaillaan design-tiimin kanssa palveluun menua, joka tulee näyttämään hyvältä ja toimimaan paremmin. Kerron siitä pian lisää! Muita juuri nyt kehitystyön kohteena olevia ominaisuuksia ovat mm. yhtiötapahtumat (uusmerkinnät, listautumisannit, ym.), osakekurssilistat ja sisäiset rahansiirrot.
Sovelluksessa entistä kehittyneemmät toimeksiantotoiminnallisuudet
Viime viikkoina olemme julkistaneet kaksi pienempää päivitystä Nordnet-sovellukseen (7.5.1 ja 7.5.2), joissa olemme korjanneet pieniä bugeja ja parantaneet sovelluksen toimivuutta. Tällä hetkellä rakennamme sovellukseen aiempaa kehittyneempää toimeksiantotoiminnallisuutta osakkeille, ETF:ille ja rahastoille: mm. enemmän dataa, viimeisimmät kaupat ja uusia toimeksiantoehtoja. Tuomme pian myös reaaliaikaisesti päivittyvät kurssitiedot kaupankäyntinäkymään – tästä aion kertoa lisää pian.
Mistä sinä haluaisit kuulla Rasmukselta? Jätä kommenttisi alle!
Katso kaikki Rasmuksen kirjoitukset tästä. Rasmusta voi seurata myös Twitterissä: @Rjarborg
/Rasmus Järborg, Nordnetin tuotepäällikkö
Palvelujen luotetteva ja helppo toiminta on huomattavasti tärkeämpää kuin että sivut näyttävät hyvältä. Todennnäköisesti sievät hyvältä näyttävat sivut tulevat aiheuttamaan ongelmia hitaammillä mobiilinetti nopeuksilla joita vielä suomessa esiintyy. Esimerkiksi omalla mökilläni operaattorin on vaikeutta yltää edes 250 kb/s nopeuteen ja olisi ihan kiva jos sijoituksia voisi jatkossakin hoitaa myös lomalla.