Nordnet Blogi

Uusi nordnet.fi avataan pian!

Olen kuluneen vuoden aikana kirjoittanut Nordnet Blogissa työstä, jota olemme tiimini kanssa tehneet Nordnetin uuden verkkopalvelun kehittämisen parissa. Kirjoitusten tarkoituksena on ollut antaa kuvaus työn etenemisestä ja siitä, mitä voit odottaa lähitulevaisuudessa – mutta myös saada palautetta teiltä palvelun käyttäjiltä. Kaikki palaute on ollut erittäin arvokasta minulle ja tiimilleni.

Kun aloitin blogin kirjoittamisen, työlistalla oli lähes 180 sivua vanhan verkkopalvelun puolella, jotka oli joko suunniteltava kokonaan uusiksi, yhdisteltävä tai suljettava ennen uuden verkkopalvelun julkaisemista. Halusimme kiihdyttää kehitystyön tahtia, jotta asiakkaiden ei tarvitsisi hyppiä kahden eri verkkopalvelun välillä.

Ilolla voin nyt todeta, että uuden sivuston lanseeraus Suomessa lähestyy. Dataan perustuen olemme tunnistaneet ne palvelun sivut ja osiot, joita suomalaisasiakkaat käyttävät eniten ja keskittyneet erityisesti niiden hiomiseen. Niistä sivuista, joiden parissa aloitimme työn, on enää muutama sivu tekemättä. Olemme pian valmiita ja kymmenkunta sivua kehitetään myöhemmässä vaiheessa – nämä sivut löytyvät siihen asti vanhan verkkopalvelun puolelta.

Norjan ja Tanskan jälkeen Suomi tulee olemaan kolmas markkina, jossa asiakkaat saavat uuden verkkopalvelun oletusnäkymäkseen. Tämä tarkoittaa, että kun lauantaista 28.9.2019 alkaen kirjaudut Nordnetiin, päädyt oletuksena uuteen verkkopalveluumme.

Striimaavat kurssit maksutta, uudistetut yleisnäkymät ja uudet hakutoiminnot ETF:ille sekä rahastoille

Uudessa verkkopalvelussa olemme keskittyneet erityisesti käytetyimpien näkymien hiomiseen. Näitä ovat mm. kaikki tilit ja salkut kattava yleisnäkymä, tilikohtainen yleisnäkymä sekä markkinakatsaus.

Kaikki Nordnetin suomalaisasiakkaat saavat uudessa palvelussa käyttöönsä myös reaaliaikaisesti striimaavat pörssikurssit pohjoismaisissa pörsseissä.* Toiminto on päällä automaattisesti, eikä vaadi sinulta toimenpiteitä. Reaaliaikaiset kurssit näkyvät kaikilla instrumenttikohtaisilla sivuilla, toimeksiantosivuilla sekä seurantalistoissa ja ne kattavat viisi tarjoustasoa. Toimeksiantoa tehdessäsi näet myös reaaliaikaiset snapshot-kurssit USA:n, Kanadan ja Saksan markkinoilla listatuille osakkeille.

Olemme myös panostaneet ETF:ien ja rahastojen hakutoimintoihin asiakkaidemme kehitysehdotusten pohjalta. Voit nyt suodattaa esiin kiinnostavia sijoituskohteita mm. jättämällä hakutuloksista pois ei-toivottuja yhtiöitä omistavia rahastoja (aseet, alkoholi, hiilivoima, ym.) ja löytää matalan hiiliriskin kohteita. Olemme saaneet toiveita myös teknisen analyysin työkalujen lisäämiseksi palveluun. Löydät nyt osakekohtaisilta sivuilta kurssigraafin yläpuolelta TA-painikkeen takaa liukuvat keskiarvot (SMA ja EMA) sekä Bollinger Bands (BB) -kuviot. TA-toiminto on vielä beta-vaiheessa ja sitä tullaan jatkokehittämään.

Voit testata uutta palvelua osoitteessa next.nordnet.fi. Katso vastaukset usein kysyttyihin kysymyksiin mm. uudesta palvelusta toistaiseksi puuttuvien toimintojen ja sivujen osalta tästä linkistä. Järjestämme myös webinaarin 3.10., jossa uutta verkkopalvelua käydään seikkaperäisesti läpi. Lue lisää ja ilmoittaudu mukaan!

Otamme erittäin mielellämme vastaan palautettasi jatkossakin ja jatkamme sivun kehitystyötä tiiviisti läpi syksyn ja ensi vuoden puolellekin.

Syysterveisin
Rasmus Järborg, Nordnetin tuotekehityspäällikkö

*Reaaliaikaisesti striimaavat kurssit ovat Oslon pörssin osalta tarjous, joka on voimassa 31.12.2020 asti.

Etkö ole vielä Nordnetin asiakas? Tule asiakkaaksi tästä.

Jos haluat tietää lisää siitä, miten Nordnet käsittelee henkilötietojasi, klikkaa tästä.

guest
31 Comments
vanhin
uusin tykätyin
Inline-palaute
Näytä kaikki kommentit
anon
anon
18.09.2019 11:57
Alkuperäisen palvelun fontit toimivat oikein ja näkyvät terävinä ilman anti-aliasingia. Uudessa käytetään standardifontin sijaan trendikästä, epäluettavaksi rasterisoituvaa fonttia. Visuaalisesti yleisilme on muutenkin kaukana selkeästä ja digitaalisesta. Alkuperäistä ”Salkun yleisnäkymä” sivua pidän yhtenä koko internetin parhaista, luulenpa että joku on ihan oikeasti halunnut tehdä siitä hyvän ja selkeän. Uuden käyttöliittymän suunnittelun motiiveja voin vain arvella.
Rasmus Järborg
Rasmus Järborg
Vastaa  anon
18.09.2019 21:01

Thanks for your comment and sorry to hear you feel that way. When it comes to the font, we will have to investigate why it renders that way on your screen. I have not heard this before. We are working with our supplier to improve kerning and other aspects. When it comes to the layout of the Account Overview, it was developed with three “jobs to be done” in mind: 1) How am I doing? 2) How’s the market doing? 3) Is there anything action I need to take. That’s why you will see your account performance va market, your… Lue lisää >>

anon
anon
Vastaa  Rasmus Järborg
17.12.2019 15:21
Hi rasmus, you can find information regarding your font problem here: https://en.wikipedia.org/wiki/Font_rasterization Important data should have operating systems default fonts that render correctly to all users (”font-family: Arial, sans-serif;”).
anon
anon
Vastaa  Rasmus Järborg
06.07.2020 12:17
New version is also very slow 🐌 generating excessive stress on both server and client CPU and unnecessary network traffic (helps nothing and is costing more). 🥺 Sorry to say but, I can not say anything positive about your development paradigm. Appearing lack of very basic development skils is eroding trust in irreversible way. We are all hoping 🙏 we can keep using the only (still) working parts of Nordnet.
Jari Kujansuu
Jari Kujansuu
Vastaa  anon
30.09.2019 22:23
Olen täysin samaa mieltä anonin kanssa siitä, että Nordnetin vanha yleisnäkymä on loistava. Uusi käyttöliittymä on monella tavoin ala-arvoinen. Nykyisin Nordnet ei enään ole kovin halpa välittäjä ja nyt kun vielä käyttöliittymä pilataan niin taitaa olla aika alkaa katsella kilpailevia vaihtoehtoja. Lisäksi tyhmä kysymys. Jos alkuperäinen blogi-postaus on suomeksi niin miksi postauksen kirjoittaja vastailee tänne englanniksi? Onko liikaa vaadittu, että suomenkielisessä blogissa keskustelu olisi suomen kielellä?
Petri
Petri
18.09.2019 15:44
USD-osakkeiden kokonaisarvo näkyy vain euromääräisenä. Vanhassa näkyy sekä USD- että euromääräisenä. Miksi valuuttamääräinen kokonaisarvo on jätetty pois?
Rasmus Järborg
Rasmus Järborg
Vastaa  Petri
18.09.2019 21:07
Thanks for your feedback. Not really sure what you mean though as we show two columns with value: one in the stock’s local currency and one in your home currency, in this case USD and EUR. In our old account details page it is the same and the total of all your holdings is only shown in your home currency. At least that’s the way it is for my account which is a mix of USD, CAN and SEK-denominated shares. But maybe I misunderstood you (I blame google translate in that case!) 🙂
Petri
Petri
Vastaa  Rasmus Järborg
21.09.2019 10:05
Thank you for reply Rasmus. What I meant, is that now the value of total of holdings on particular stock is shown in home currency only (EUR). On old site it’s in EUR and in stock’s local currency, in my case USD. Can you please add local currency? Thank you!
Petri
Petri
Vastaa  Nordnet
22.09.2019 18:31
Hei Jukka. Minä en näe osakekohtaista kokonaisarvoa muuta kuin euroissa, esim. paljonko on omistamieni Applen osakkeiden yhteisarvo USD:ssa. Näen sen vain euroissa. Vanhassa näkymässä sen siis näkee kotivaluutassa ja osakkeen valuutassa.
Petri
Petri
Vastaa  Nordnet
23.09.2019 16:52
Hei. Tarkistin ja sarake arvo puuttuu minulta. Sillä ei pitäisi olla mitään merkitystä että olen Private Banking asiakas?
Petri
Petri
Vastaa  Nordnet
24.09.2019 03:14
Käytössä iPad Pro 12,9″ (2nd Gen). Laite on isoruutuisin iPad ja siksi hämmästelinkin, että kaikki sarakkeet eivät mahdu näkyviin. Testasin äsken pc:llä, jossa 24″ näyttö ja nyt myös valuuttamääräinen arvo näkyy ok. Kiitos kun viet palautetta eteenpäin!
ihmettelevä
ihmettelevä
19.09.2019 19:18
Sivut ovat sekavia uudessa sivustossa on kurssien seurantasivulle tungettu yritysten tietoja kuten osakkeiden määrää ja muuta sekavaa tällaisia tietoja ei tarvita kauppaa tehdessä suurta löysää tekstiä sekavasti sivulle asetettuna
Rasmus Järborg
Rasmus Järborg
Vastaa  ihmettelevä
22.09.2019 22:19
Sorry to hear that you feel that way. The instrument page is being reworked at the moment and should give you more relevant information and move information such as number of shares to a separate tab.
monenlaista
monenlaista
19.09.2019 19:56
Aikanaan kauppalehti pilasi nettisivunsa sekaviksi harvaan kirjoitetuksi vaikessti hahmoteltaviksi ja käyttäjät saattoivat korvata sen nopeasti mm. ulkomaisilla sivuilla. Nordetin muutos on samana suuntaan harvaksi kirjoitettua sekavaa esitystä kun enitiset Nordnetin sivut ovat tiiviitä ja informatiivisia ja keskitettyjä
Rasmus Järborg
Rasmus Järborg
Vastaa  monenlaista
22.09.2019 22:20
Sorry to hear that you feel that way. If you could give me some specific examples, I’d be happy to review them.
tuohtunut
tuohtunut
Vastaa  monenlaista
24.09.2019 14:44

Olen aivan samaa mieltä ”monenlaista” kanssa. Olin Kauppalehden digitilaaja ennen heidän ”uudistustaan”, mutta sen jälkeen en ole ollut enkä tule olemaan. Nyt näyttää käyvän sama asia Nordnetin kanssa. Olen ollut todella tyytyväinen sivuihin tähän saakka, mutta nyt sivujen käytettävyys varsinkin Mobiilissa muuttuu surkeaksi. Näyttäisi siltä, että sivut ovat IT-nörttien suunnittelemia ja käytettävyys on unohdettu täysin. Teiltä joko puuttuu käytettävyysasiantuntija uudistusprojektista, tai asiantuntija ei ole ammattitaitoinen. Muutamia esimerkkejä: – Miksi mobiiletusivulla näkyy omistuksessa olevista osakkeista ainoastaan muutosprosentti ja viimeisin hinta? Mikäli tarkempaa tietoa osto- ja myntitasoista ym. haluaa, pitää jokaista omistusta klikata erikseen, mikä on aivan järjetöntä. – Mobiilissa seurantalistalla pitää… Lue lisää >>

Jugu
Jugu
23.09.2019 13:24
Great job with the new site! Really like the monthly savings view – all nicely packed now. Please add two-factor authentication to Web (in addition to the existing mobiilivarmenne) as soon as possible. Password only authentication in 2019 is not safe enough when it comes to securing finances.
Juhani H
Juhani H
23.09.2019 21:02
Moi! Toivoin vanhan Salkkuraportin ”Valittu ajanjakso” -kohtaan toiminnetta, missä siihen saisi talletettua oman salkun aloitusajankohdan (tai minkä tahansa muunkin päiväyksen tietenkin) pysyvästi ja että täten oletuksena tuo ”Valittu ajanjakso” sisältäisi oman salkkuhistorian kokonaisuudessaan. Kypsää naputella aina erikseen tuo aloitusajankohta, kun se voisi olla osa henkilökohtaista talletettavaa tietoa!! Nyt uusien sivujen näkymässä tuota ”Valittu ajanjakso” -toiminnetta ei ole ollenkaan?? Ihmettelen myös hieman, että täällä vastaillaan suomen kielisiin kysymyksiin englanniksi.
Risto
Risto
23.09.2019 21:05
Jättäkää vanha käyttöliittymä vielä valinta mahdollisuudeksi. Vanhan liittymän yksinkertainen ulkonäkö ja kaikkien tietojen helppo luettavuus on parasta mitä ole pankkimaailmasta löytänyt.
Juhani H
Juhani H
23.09.2019 21:15
Kun kovasti mainoistetut Superrahastot ovat sisäänvetotuote, niin ne voisi vihdoin olla helposti valittavissa yhdellä napin painalluksella / valinnalla? Tämä kävisi helposti uuden sivuston ”Rahastot” -osion ”Suositut rahastot” -ruksailukohdassa: Siihen siis mahtuisi hyvin vielä erikseen kohta ”Superrahastot” – vai mahtuisiko? Loora ”Indeksirahastot” tosin nuo Superrahastot pitää sisällään, mutta kaipaan nimenomaista ”Superrahastot”-pikavalintaa!!
Juhani H
Juhani H
23.09.2019 21:20
Oman salkun kehityskäyrää voi verrata vain joidenkin yksittäisten maiden indekseihin. Kaipaisin tähän lisäyksenä Maailman, Pohjois-Amerikan, Euroopan ja Aasian vertailuindeksejä, koska ovat suosittuja rahastokategorioita. Onko tulossa?
Juhani H
Juhani H
23.09.2019 21:24
Aika alkeellista, ettei pankkikorttitunnistautuminen ole edelleenkään mahdollista – jopa lähikaupan web-ostoksetkin pitää vahvistaa pankkitunnuksilla!!!
Juhani H
Juhani H
23.09.2019 21:30
Ainakin salkun yleisnäkymässä vanhan sivuston fontti on huomattavasti selkeämpi – kenen keksintö oli vaihtaa surkean pieni / epäselvä fontti?
Juhani H
Juhani H
23.09.2019 21:32
Salkkuraportin entinen ”Valittu ajanjakso” onkin nykyään näköjään ”Aikaväli” (se siis löytyy, vaikka aiemmin toista väitin). Uuden sivun oik. laidan ”Tuotto”-taulu ei kuitenkaan näytä omavalintaisen jakson tuottotietoja?

Tilaa uutiskirje.

Uutiskirjeen tilaajana saat parhaat tarjoukset ja tuoreet uutiset sähköpostiisi 2–3 kertaa kuussa.

Jos haluat tietää lisää siitä, miten Nordnet käsittelee henkilötietojasi, klikkaa tästä.

Tilaa
Tilaa uutiskirje.
Uutiskirjeen tilaajana saat parhaimmat tarjoukset, tuoreimmat uutiset ja kutsut tapahtumiin sähköpostiisi 2–3 kertaa kuussa.








Jos haluat tietää lisää siitä, miten Nordnet käsittelee henkilötietojasi, klikkaa tästä.
Tilaa
Tilaa uutiskirje.

Uutiskirjeen tilaajana saat parhaimmat tarjoukset, tuoreimmat uutiset ja kutsut tapahtumiin sähköpostiisi 2–3 kertaa kuussa.
Jos haluat tietää lisää siitä, miten Nordnet käsittelee henkilötietojasi, klikkaa tästä.
Tilaa
close-link
Haluatko olla mukana testaamassa uuden palvelumme Beta-versiota? Ilmoittaudu testaajaksi tästä:
Ilmoittaudu testaajaksi

Huomioi, että antamasi sähköpostiosoitteen tulee olla sama, jonka olet rekisteröinyt nordnet.fi -palvelun kohdassa Salkku > Asetukset > Yhteystietoni.