Nordnet Blogi

Välittäjävertailu 2017: Nordnet jälleen ykkönen

Kun vastasin kesäkuun alussa Viisas Raha -lehden kysymyksiin, jäin suurella jännityksellä odottamaan Välittäjä 2017 -tutkimuksen tuloksia. Vuosi vuodelta jännityksen määrä on kasvanut, sillä kilpailu välityspalveluissa on kiristynyt. Olemme systemaattisesti edenneet omalla valitulla polulla, jossa toimintaa ohjaa mm. asiakastyytyväisyys ja parhaaseen asiakaskokemukseen tähtäävä palvelukehitys.

Luen Osakesäästäjien keskuudessa tehtyä tutkimusta tarkkaan, nöyränä ja kiitollisena. Yli 2 000 vastaajan joukosta lähes 900 on arvioinut Nordnetiä, ja tulokset ovat kiistattomat. Nordnet on vertailun ylivoimainen ykkönen saaden parhaat laatupisteet kaikista 14 välityspalvelun ominaisuudesta, joita sijoittajat pitävät erittäin tärkeinä. Näitä tärkeitä ominaisuuksia ovat mm. raportoinnin virheettömyys, veroilmoituksen helppo hoitaminen, säilytyksen laatu, omien sijoitusten ja säästöjen seuranta sähköisesti, reaaliaikaiset kurssitiedot, kotimainen osakevalikoima, verkkopalvelun käytettävyys ja kaupankäynnin luotettavuus.

Tutkimuksen mukaan Nordnetin kilpailukyky on heikentynyt, jos mittariksi ottaa asiakkaiden arviot hinnan ja laadun suhteesta. Tyytyväisten osuus on kuitenkin yhä selvästi suurempi kuin kilpailijoilla. Emme ole lähteneet hintakilpailuun paineesta huolimatta. Panostamme kokonaisuuteen, jossa asiakas saa muutakin kuin mahdollisimman halvan hinnan. Uskon sosiaalisen sijoittamisen nousuun, jossa sijoittajat kohtaavat toisiaan niin erilaisissa tapahtumissa kuin verkossakin.

Muiden sijoittajien tuen lisäksi meidän pitää miettiä parasta mahdollista tapaa tarjota neuvontaa ja tukea. Tulevaisuudessa se on digitaalista ja tuomme pian Suomeen robosijoittamisen. Ruotsissa Nordnetin robosijoituspalvelulla on jo iso määrä käyttäjiä.

Luotettavuus, ETF-tarjonta ja luotot keräävät kiitosta

Laatuvertailussa pärjäämme loistavasti meille tärkeissä tuotteissa. Saimme ylivoimaisesti eniten laatupisteitä ETF-valikoimasta ja asiakkaiden saamassa tuessa ETF:ien valintaan. Näihin tuotteisiin olemme satsanneet koulutuksissa ja ETF:ien suosio näkyy meillä koko ajan kasvavana kaupankäyntiaktiivisuutena. Nordnetin kaupankäyntiluotto saa myös parhaat laatupisteet.

Emme silti ole pysäyttäneet kehitystä, vaan viimeistään vuoden vaihteessa meillä on käytössä uusi verkkopalvelu. Siihen on otettu parhaat mallit maailman parasta asiakaskokemusta tarjoavilta yhtiöiltä. Ei niinkään omalta toimialaltamme. Aktiivisille kaupankävijöille tulee uusi työkalu Infront Web Trader. Meillä on parannettavaa, kuten kaikilla toimijoilla. En voi olla kovin ylpeä mobiilisovelluksestamme, jota kehitämme parhaillaan paremmaksi.

Uuden sukupolven verkkopalvelu, mobiilisovellus ja muut uudet innovatiiviset palvelut ovat helppokäyttöisiä ja johdonmukaisia toiminnallisuudeltaan. Digitaalisten neuvontapalvelujen käyttöönoton myötä kaikki pohjoismaiset säästäjät voivat antaa varoilleen parhaan mahdollisuuden kasvaa. Tekoälyn avulla tuemme ja autamme asiakkaitamme ilman odotusaikoja, ajasta ja paikasta riippumatta. Näistä kaikista tulemme kertomaan lisää pian.

Olemme aloittaneet matkan seuraavalle tasolle, emmekä luovuta ennen kuin onnistumme. Meillä on yksi suunnitelma ja yksi tavoite. Aiomme jatkossakin olla ykkönen. Tavoitteenamme on rakentaa maailman paras asiakaskokemus toimialallamme ja tehdä säästämisestä ja sijoittamisesta hauskaa kaikille.

Vertailu on julkaistu Viisas Raha –lehdessä 6/2017 ja sen on toimittanut Helena Ranta-aho.

Etkö ole vielä Nordnetin asiakas? Tule asiakkaaksi tästä.

Jos haluat tietää lisää siitä, miten Nordnet käsittelee henkilötietojasi, klikkaa tästä.

7
Jätä kommentti

avatar
uusin vanhin tykätyin
Nimetön
Nimetön
”Emme ole lähteneet hintakilpailuun paineesta huolimatta. Panostamme kokonaisuuteen, jossa asiakas saa muutakin kuin mahdollisimman halvan hinnan.” Mitä sellaista Suomen Nordnet tarjoaa verrattuna Ruotsin Nordnetiin, että kuusinkertaiset välityspalkkiot ovat perusteltuja? Esimerkiksi 1000 euron osakekauppa Saksassa/USA:ssa maksaa Suomessa 15 euroa ja Ruotsissa 2,5 euroa mikäli tulkitsen hinnastoa oikein.
Nimetön
Nimetön
Moi Vesa-Matti! Hinnoittelu on Nordnetillä maakohtainen. Siihen vaikuttaa mm. kilpailutilanne ja kustannusrakenne sekä se, mitä muita palveluja maassa tarjotaan. Suomessa Nordnetin palvelutarjonta on vielä toistaiseksi suppein, jolloin hinnoittelumahdollisuudetkin ovat kapeammat.
Nimetön
Nimetön
En nyt kyllä ihan ymmärtänyt Suvin kommenttia. Mitä palveluja Ruotsin Nordnet tarjoaa enemmän, kuin Suomen? Nopealla vilkaisulla (vähän on kielikin ruosteessa) palveluvalikoima vaikutti samalta. Ja miten palveluvalikoima vaikuttaa hintaan? Laajalla palveluvalikoimalla voidaan ehkä pyytää kaupankäynnistä ja palvelusta ylipäänsä vähän korkeampaa hintaa, mutta samalla laaja palveluvalikoima nostaa kustannusrakennetta. Toisin sanoen ymmärtäisin Suvin kommentista, että Suomessa pitäisikin jopa olla Ruotsia pienemmät hinnat edellä mainittujen syiden johdosta.
Nimetön
Nimetön
Ruotsissa on tarjolla useita eri tilimuotoja ja mahdollisuus eläkesäästämiseen. Kun tähän lisätään vielä kulutusluotot ja asuntolaina, niin on selvää, että he voivat hinnoitella joitain tuotteita, kuten vaikkapa kotimainen osakesijoittaminen jopa 0 kruunun hintaan. Tuottoja tulee useista eri palveluista ja tuotteista tasaisemmin.
Nimetön
Nimetön
Eiköhän se oleellisin kohta tuossa listassa ole edelleen ”kilpailutilanne”. Nordnetilla oli aikoinaan Suomessakin edulliset pikkukauppojen hinnat kotimaankaupassa, mutta kun ei ollut kilpailua, hintoja voitiin nostaa. Asiakkaiden mussutuksesta huolimatta.
Nimetön
Nimetön
Kiva, että olette ykkösiä. Asiakaspalvelu tosiaan on ihan jees ja käyttökokemus, sekä muutama muu seikka. Sharevillessäkin on nasta käydä välillä katsomassa, että mitä pörssissä on tapahtunut. Miksi Suomessa ei sitten tarjota noita muita palveluita, jos ne kerran saa osakekaupan hinnat alas? Oikeasti syy taitaa olla Suomessa vallitseva kartellimentaliteetti, kun noita hintoja katsoo. Nordea on pikkukaupoissa edelläkävijä ja Nordnet on tänä kesänä seurannut perässä. Mitä tapahtuu Elokuun lopussa? Onko aika siirtää kaupanteko Nordeaan myös kotimaan kauppojen osalta, kun ei ole ihan vielä päässyt priva-tasoille, että noissa kaupoissa saisi otettua itselle sopivia positioita ja kasattua portfoliota hissunkissun?
Nimetön
Nimetön
Moi Örkki! Suomen palveluvalikoima laajenee seuraavien vuosien aikana ja moni jo Ruotsissa käytössä oleva palvelu tulee tänne meille. En voi kuitenkaan vielä antaa tarkkoja aikatauluja. Pikkukauppatarjous on voimassa 31.8. saakka. Vielä ehdit muutaman päivän ajan hyödyntämään sitä. Tarjous oli ajoitettu tarkoituksella osinkojen maksuaikaan, jolloin pienet osingot sai sijoitettua kätevästi takaisin pörssiin.

Tilaa uutiskirje.

Uutiskirjeen tilaajana saat parhaat tarjoukset ja tuoreet uutiset sähköpostiisi 2–3 kertaa kuussa.

Jos haluat tietää lisää siitä, miten Nordnet käsittelee henkilötietojasi, klikkaa tästä.

Tilaa
Tilaa uutiskirje.
Uutiskirjeen tilaajana saat parhaimmat tarjoukset, tuoreimmat uutiset ja kutsut tapahtumiin sähköpostiisi 2–3 kertaa kuussa.








Jos haluat tietää lisää siitä, miten Nordnet käsittelee henkilötietojasi, klikkaa tästä.
Tilaa
Tilaa uutiskirje.

Uutiskirjeen tilaajana saat parhaimmat tarjoukset, tuoreimmat uutiset ja kutsut tapahtumiin sähköpostiisi 2–3 kertaa kuussa.
Jos haluat tietää lisää siitä, miten Nordnet käsittelee henkilötietojasi, klikkaa tästä.
Tilaa
close-link